UPC heeft de afgelopen weken de QAM verhoogd van 64 naar 256.
Deze verhoging vergt meer kwaliteit van de huisinstallatie.
Dat de firmware (M8.728) de boosdoener is denk ik niet, gebruikt deze zelf ook met de CI+ module zonder enige problemen.
73's
Het gaat hier niet om UPC maar om Ziggo. En daarbij neem ik aan als de huisinstallatie <10 jaar is, dat de kwaliteit nog voldoende is (?).
Ondertussen zijn we al weer een aantal maanden
verder en nog steeds geen update van Sony.
Vandaag nog maar eens geprobeerd, de foutmelding die nu continu verscheen was:
CI+ ERROR: Toestel Certificaat Ongeldig - Verlopen - 16
Aan een 10 jaar oude CIA installatie kan in de loop der jaren wel eens wat mis zijn.
Al gegoogled op de fout melding ?
Al een andere CI+ module geprobeerd ?
De CI+ module al in een ander toestel uitgeprobeerd ?
73's
Beste probleem-collega.
het probleem met de CI+ error-foutmelding 04 wordt weldegelijk veroorzaakt door de firmware-upgrade
M8-728 (KDL-26EX302). Daarna begonnen bij mij de problemen. Nu blijkt dat mijn kabelaar-Delta, alleen de vorige firmware-versie heeft gecertificeerd. Deze is helaas niet meer terug te zetten. Delta is wel in overleeg met Sony over dit probleem maar ondanks dat het probleem bij Sony al meer dan een jaar bekend is, is het nog steeds niet opgelost !!
Dit spot met onderzoeken naar klant-tevredenheid !
Message was edited by: thwigma
up-date 03 juli 2012:
onderstaande verhelderende uiteenzetting kreeg ik nu van Sony nadat ik de story had gemeld op Klachtenkompas.nl. Het blijft een vreemde zaak dat er veel toestellen met CAM+ worden gemaakt/verkocht, maar deze maar voor enkele kabelaars geschikt zijn. Ook dat Delta wel gecertificeerd had, met de oude, wel werkende software.
Misschien werkt het na een nieuwe firmware-update, toevallig weer wel !
QUOTE: